Biznes

Mastercard udostępnia elbląskim przedsiębiorcom GdzieJakiBiznes.com

today22-04-2024 14

Tło
share close

Warszawa, 19 kwietnia 2024 r.Mastercard udostępnił nowe, oparte na danych narzędzie GdzieJakiBiznes, stworzone z myślą o małych i średnich przedsiębiorcach – zarówno tych doświadczonych, szukających lokalizacji do ekspansji, jak i takich, którzy chcą znaleźć odpowiednie miejsce na otwarcie swojego pierwszego biznesu. Wśród miast, dla których dostępne są analizy jest m.in. Elbląg.

Liczba małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce stale rośnie. Tylko w 2022 roku w naszym kraju otworzyło się ponad 310 tys. firm, a każdego dnia powstaje około 1 000 nowych przedsiębiorstw. Te dane, a także raport PARP[1] pokazują, że Polacy chcą otwierać własną działalność.

GdzieJakiBiznes od Mastercard odpowiada na potrzeby osób, które mają pomysł na biznes, rekomendując potencjalnie najlepsze miejsce do jego prowadzenia. Opierając się na danych, narzędzie oceni lokalizacje, w której planowana działalność ma największe szanse powodzenia.

GdzieJakiBiznes stworzony został w oparciu o zanonimizowane dane o trendach zakupowych od  Mastercard oraz dodatkowe informacje dostarczone przez partnerów programu, takie jak zagęszczenie ruchu czy poziom natężenia hałasu w danej lokalizacji. Dostęp do tych danych i analiz zarezerwowany był dotychczas dla dużych firm i korporacji. Teraz, bez dodatkowych opłat, skorzystać z nich mogą wszyscy zainteresowani przedsiębiorcy.

Jak wskazuje narzędzie, w okolicy ulic 12 Lutego i Słonecznej duży potencjał biznesowy ma salon fryzjerski lub kosmetyczny. Odwrotnie ma się sytuacja ze sklepem odzieżowym czy jubilerem – szansa na sukces tych biznesów została oceniona na poziomie podstawowym. Największa liczba konsumentów odwiedzających tę okolicę notowana jest w ciągu tygodnia w okolicach godz. 14:00, kiedy osiąga poziom nieco ponad 20 tys. osób. Z narzędzia dowiemy się również, że jakość powietrza w tym obszarze jest umiarkowana, a poziom hałasu średni. Poszukujący lokalizacji i pomysłu na biznes będzie miał również okazję przejrzeć aktualne, dostępne w danej okolicy lokale do wynajęcia.

„Wybór odpowiedniej lokalizacji lub jej dopasowanie do wybranej branży jest dla wielu biznesów  kluczowym czynnikiem sukcesu. Przekazując GdzieJakiBiznes w ręce przyszłych i obecnych przedsiębiorców chcemy im pomóc w budowaniu ich biznesów od samego początku. To jedyne takie narzędzie w Polsce, wspierające małych i średnich przedsiębiorców, dostępne bezpłatnie. Stworzyliśmy je, by użyć naszych zasobów w jak najlepszy sposób – to przykład odpowiedzialnego wykorzystania analizy danych w służbie społeczeństwu i dla rozwoju przedsiębiorczości” – mówi Marta Życińska, dyrektorka generalna polskiego oddziału Mastercard Europe.

Jak działa GdzieJakiBiznes?

GdzieJakiBiznes to proste i przyjazne w obsłudze, bezpłatne narzędzie, niewymagające rejestracji ani logowania, dostosowane zarówno do urządzeń mobilnych, jak i stacjonarnych. Prezentuje wyniki będące rezultatem zaawansowanej analizy danych z różnych źródeł, wskazując nie tylko potencjał danego w biznesu w określonej lokalizacji, ale także charakterystykę otoczenia, w tym dane dotyczące dostępności komunikacji miejskiej, terenów zielonych czy liczbę placówek edukacyjnych w okolicy. Orange Polska dostarcza natomiast gotowe statystyki, oparte na zanonimizowanych danych z sieci mobilnej, które są nieocenionym źródłem wiedzy o natężeniu ruchu miejskiego. W jednym miejscu można znaleźć zatem informacje, które mogą pomóc w podjęciu decyzji związanej z prowadzeniem własnej działalności.

Dzięki analizom Mastercard, stanowiącym podstawę narzędzia GdzieJakiBiznes, użytkownik platformy może też uzyskać informacje o biznesach komplementarnych, czyli takich, które funkcjonując w pobliżu siebie, lepiej prosperują. Przykładem jest piekarnia oraz barber, sklep zoologiczny i drogeria, a także księgarnia i jubiler – działając w sąsiedztwie, oba biznesy mogą liczyć na większą liczbę klientów. Ta wiedza może stanowić kolejną wskazówkę pomocną w wyborze lokalizacji, w której firma będzie miała większe szanse powodzenia.

Wyniki prezentowane są dla 37 największych miast w Polsce. Dzięki współpracy z Grupą Morizon-Gratka, użytkownicy platformy otrzymują także bezpośredni dostęp do aktualnych ofert kupna lub wynajmu lokali usługowych, dopasowanych do ich potrzeb i możliwości budżetowych.

GdzieJakiBiznes wykorzystuje informacje na temat trendów w wydatkach konsumenckich, które są agregowane i anonimizowane zgodnie z zasadami bezpiecznego przetwarzania danych, stosowanymi przez Mastercard.

 

To kolejny projekt od Mastercard zrealizowany zgodnie z zasadą „data for good”. W 2022 roku  Mastercard stworzył platformę GdzieZamieszkac.com, dzięki której przybyli do Polski obywatele Ukrainy, mogą znaleźć najlepsze miejsce do zamieszkania. Wcześniej, w 2020 roku, w czasie pandemii koronawirusa, powstało narzędzie KiedyDoSklepu.pl, pokazujące natężenie ruchu w pobliskich sklepach spożywczych.

 

W kolejnych miesiącach narzędzie GdzieJakiBiznes zostanie udostępnione także w Czechach i na Słowacji.

 

Narzędzie dostępne jest na stronie GdzieJakiBiznes.com.

[1] Rynek pracy, edukacja, kompetencje (listopad 2023) (parp.gov.pl)

Napisane przez: Karol

Oceń

Komentarze do wpisu (0)

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola oznaczone * są wymagane


0%