Listeners:
Top listeners:
Radio Żuławy
Urząd Morski w Gdyni ogłosił przetarg na opracowanie na dokumentacji budowy toru wodnego do portu w Elblągu. To oznacza, że zgodnie z zapowiedziami nowego rządu, niespełna kilometrowy fragment toru wodnego zostanie pogłębiony. Jest to etap V budowy. Tor wodny ma mieć szerokość 36 m i głębokość 5 m na odcinkach od punktu P1 (na wysokości oczyszczalni ścieków) do portu (na wysokości mostu Unii Europejskiej). Zadanie obejmuje również umocnienie brzegów oraz wybudowanie obrotnicy o średnicy 160 metrów na rozwidleniu rzeki Elbląg i Kanału Jagiellońskiego.
– To bardzo dobra informacja dla elblążanek i elblążan na początek roku. Materializują się nasze obietnice i rozmowy z przedstawicielami rządu, które prowadzimy od początku kadencji. Jest to oczywiście pierwszy, ale jak ważny krok do rozwoju miasta i wykorzystania potencjału naszego portu – podkreśla prezydent Elbląga, Michał Missan.
Prezydent Elbląga, Michał Missan wielokrotnie uczestniczył w spotkaniach z przedstawicielami rządu i Urzędu Morskiego w Gdyni, w celu wypracowania najbardziej efektywnych rozwiązań dla tej inwestycji. Efektem dobrej współpracy jest m.in. zmiana parametrów samego toru wodnego. W pierwotnej koncepcji szerokość rzeki Elbląg w dnie po pogłębieniu miała wynosić zaledwie 20 metrów, w obecnej – 36 metrów. To oznacza, że do Elbląga będą mogły wpływać takie jednostki, dzięki którym ogromna inwestycja „Budowa drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską” będzie mogła w sposób realny wpłynąć na rozwój elbląskiego portu.
Samorząd chce w sposób optymalny wykorzystać możliwości jakie stworzy otwarcie Elbląga na Bałtyk. Prezydent Elbląga chce rozwijać infrastrukturę portową i okołoportową. Środki finansowe na realizację tych inwestycji mają pochodzić z zamrożonych na ten cel funduszy unijnych.
– Przygotowaliśmy wszelkie niezbędne analizy do renegocjacji funduszy europejskich dla Warmii i Mazur. Mam nadzieję że zakończą się one sukcesem i prawie 200 mln trafi na rozwój elbląskiego portu – informuje prezydent.
W planach są m.in. budowa nowych terminali przeładunkowych czy modernizacja dróg. Negocjacje z Komisją Europejską mają zakończyć się w marcu 2025 roku.
Napisane przez: Karol
Copyright OHMG Sp. z o.o. - All rights reserved OHMG Sp. z o.o.
Żeby zapewnić najlepsze wrażenia, my oraz nasi partnerzy używamy technologii takich jak pliki cookies do przechowywania i/lub uzyskiwania informacji o urządzeniu. Wyrażenie zgody na te technologie pozwoli nam oraz naszym partnerom na przetwarzanie danych osobowych, takich jak zachowanie podczas przeglądania lub unikalny identyfikator ID w tej witrynie. Brak zgody lub jej wycofanie może niekorzystnie wpłynąć na niektóre funkcje.
Kliknij poniżej, aby wyrazić zgodę na powyższe lub dokonać szczegółowych wyborów. Twoje wybory zostaną zastosowane tylko do tej witryny. Możesz zmienić swoje ustawienia w dowolnym momencie, w tym wycofać swoją zgodę, korzystając z przełączników w polityce plików cookie lub klikając przycisk zarządzaj zgodą u dołu ekranu.
Komentarze do wpisu (0)